top of page

Butikken som er i stadig endring 

Hos oss selger folk alt mulig, og det er daglig noen hyller som bytter selgere. Derfor er butikken unik hver gang du besøker oss. 

Ofte er det flere av de samme tingene i butikken samtidig, men også mye unikt som du er litt heldig når du finner. Du finner alltid noe spennende, og trenger du noe konkret har vi også en del ting vi har som mål å alltid ha inne.

Sånn er brukthandel plutselig blitt som shopping,
og vi gir deg som kjøper fordelen som en nyvare-butikker har,
men med fordelen av god samvittighet og en bærekraftig handel

Du kjøper direkte av eier/selger

Når du handler i butikken vår, handler du direkte med den som selger varen. Alt salg er iht. vilkårene våre, slik at det skal være en ryddig og forutsigbar handel for deg, for selger og for oss. Alle varer er merket med selgernummer, slik at vi kan spore hvem som selger varen, og slik at kjøpesummen kommer riktig frem.

Reklamasjon / klage

Du kjøper varen slik du ser den, og vi oppfordrer til å prøve varen i butikken og sjekke den for feil og mangler. 

Vi har også bedt våre selgere om å teste varene og sjekke for feil og mangler, og de skal kun selge hele og fungerende ting, dersom de ikke har kommentert avviket på merkelappen og tatt hensyn til det i prisen.

Skulle det være behov for å klage på noe ved varen og handelen, så vil vi formidle kjøpers kontaktinformasjon til selger, og denne må iht. vilkårene ta dialogen videre med kjøper. Lupn er ingen part i dette, og en vil ikke ta en rolle i å løse slike tvister. 

Ingen pruting 

 Vi har ingen påvirkning på pris, og en kan ikke prute med betjeningen om prisen på varene. Vi kan unntaksvis og kun der EN kjøper vi kjøpe FLERE ting fra SAMME SELGER formidle et samlet bud som selger kan vurdere fritt. En vil aldri formidle bud på enkeltvarer eller gå med på pruting - både fordi det bygger en kultur vi ikke ønsker i butikken, fordi selgere skal respekteres for det de ønsker å få igjen for varen og fordi vi ikke kan ta den administrative jobben med slike forhandlinger. 

Holde av noe?

Det er en avveining av hensyn som gjør at vi ikke holder av produkter. Av hensyn til selgere som har begrenset salgstid i butikken så holder vi normalt ikke av varer. Det kan bety at varene er reservert noen som ikke henter de, mens de kunne ha solgt de til andre kunder. 

Det er to alternativer:

1) Betalte ting kan legges av i butikken ut neste dag. Da kan en ta varen i retur dersom den ikke passer, og en vil få refundert beløpet.

2) Ubetalte ting kan etter avtale med betjeningen parkeres/legges av på anvist sted. Denne plassen ryddes 12:00 og 17:00, og en vil da henge tilbake alle parkerte ting som ikke er hentet ut.

Bytting?

Vi har ikke åpent kjøp - det er ikke realistisk å kunne tilby dette innenfor den typen butikk vi driver. Men vi har en fiffig løsning som langt på vei gir det samme - du kan jo bare videreselge den igjen i butikken. Ta med varen tilbake til butikken, sammen med kvitteringen, så henger vi den til salgs igjen i felleshyllene våre. Når den selges får du en tilgodelapp på beløpet. Varen har gratis salgsplass i 30 dager fra du kjøpte den. 

bottom of page