Steg for steg
- slik selger du tingene dine hos oss
Før salg
Book salgsplassen du trenger - Velg mellom:
-
Egen hylle - for et ubegrenset antall varer i en begrenset periode
-
Plass i felleshyller - for et begrenset antall varer i en ubegrenset periode
-
Andre alt. i bookingmodul - kassesalg, sesongmarked, store ting etc..
Finn frem ting du vil selge
-
Behold gjerne noe til å supplere med underveis som du selger ut
Forbered tingene for salg
-
Rengjør, test og fiks
-
Gjør det salgbart og påvirk prisen du kan få, men ikke gi inntrykk av at det er i bedre forfatning enn det er.
-
-
Registrer varene i portalen vår med "navn/beskrivelse" og "pris"
-
Pris den som du ønsker. Prisen vil påvirke salget, og prisen din avhenger av faktorer som kvaliteten på det du selger, hva andre selger like ting for, nypris og hvor raskt salg du ønsker. Se våre veiledninger for tips.
-
Navn/beskrivelse med informasjon til kjøper og som butikken kan søke den opp med. F.eks. hva det er + eventuell størrelse + eventuell farge + kjennetegn + tilstand (om den er slitt eller ny eller lignende)
-
Oppstart
(se tilsendt bookingbekreftelse)
Møt opp i butikken på startdato
-
Dersom en ikke er sjekket inn innen fristen, risikerer en at hyllen leies ut til andre
Henvend deg i kassen
-
Vi sjekker deg inn i systemet i kassen
-
Vi printer ut etiketter for varene du har registrert allerede
-
Registrer varer og print etikett når du er i butikken
-
Er det første gang du selger hos oss gir vi deg opplæring og informasjon
Gjør de siste forberedelsene ved arbeidsbenken vår eller direkte i hyllen
-
Vi har kleshengere og annet utstyr du trenger
-
Vi bruker fargede perler på henger for å vise størrelse
-
Lag gjerne skilt/oppslag til hyllen - info om merkevarer, type klær, størrelser, prisnivå ol
-
Merk varene med merkelapp
-
Bruk alarm for dyrere ting
-
Fjern smuss og pynt som du ønsker
-
Bruk tøydamper, nuppefjerner mm. som er tilgjengelig
-
Bruk alarm for dyrere ting
Har du salgsplass i felleshyller?
-
Sett fra deg varene i arbeidsområdet - betjeningen plasserer det ut i butikken
Har du salgsplass i egen hylle?
-
Vi viser deg til hyllen
-
Vi setter den opp med hyller og heng slik du ønsker.
-
Du fyller den med varene dine slik du ønsker
-
De beste hyllene er passe fulle, og hverken for tomme eller for overfylte.
Underveis i salget
Vi selger unna varene dine etter beste evne. Salget påvirkes bla. av
-
Prisnivået ditt og vareprisen
-
Hvordan hyllen og varene presenteres
-
Trafikken i butikken, som avhenger av sesongvariasjoner, markedsføring og tilfeldigheter
-
Varenes kurans/salgbarhet (moderne/umoderne, høy/lav generell etterspørsel, ny/gammel teknologi etc.)
-
Sesong og varenes relevans
Sjekk i portalen for status på ditt salg, og om du trenger å etterfylle varer
Sjekk i butikk for å sikre en ryddig hylle, med riktig varetrykk
Vil du booste salget?
-
Har du priset varene for å selge mye og fort (billig), eller for å få mye igjen pr vare som selges? Kan du justere noen priser?
-
Kan du rydde og ordne i hyllen? Spør oss gjerne om hvordan vi tror du vil kunne selge mer
-
Du kan ha tilbud på tingene / hyllen din
-
Kanskje en plakat og mer informasjon ville hjulpet?
-
Kanskje bytte ut noen varer som stopper hyllen?
Vil du forlenge reservasjonen?
-
Vær ute i god tid, så er sjansen større for at du kan bli i samme hylle og uten å måtte vente.
-
Er det fullbooket i butikken en eller flere av dagene du vil forlenge, så må du forlenge ved å gjøre en ny booking så snart det er ledig.
-
Vi kan oppbevare tingene dine i opp til 7 dager mellom salgsperiodene. Du trenger ikke å møte opp for å ta ned eller sette opp varene, og vi ordner systemet slik at det blir riktig.
Avslutning og nedpakking
Hent tingene dine og sjekk ut av hyllen
Pakk ned det som er usolgt, fjern plakater og merking på hyllen
-
Ta med kleshengere og varene med merkelapper til kassen
-
Vi scanner varene du tar hjem og sjekker deg ut av hyllen
-
Vi fjerner alarmbrikker og ser at det som skal være med er kommet med
-
Sjekk lost and found om du savner noe, både ved utsjekk og i ukene etter.
Ønsker du å donere alt som er igjen i hyllen, så holder det at du sender oss en mail om dette. Da sjekker vi deg ut og samler varene dine sammen til donering.
Etter utsjekk økes provisjonen på bookingen, slik at varer som står igjen i butikken uten aktiv hylleplass selges til høyere provisjon iht vilkårene.
Vi håper du var fornøyd med oss og salget ditt,
og vi håper å se deg igjen som både handlende og selger fremover.
Vi tar gjerne imot ris og ros, og alt imellom - send oss en mail på hei@lupn.no